본문 바로가기
문과/영어공부이야기

일상생활에서 쓰일만한 영어 모음

by 코딩초밥 2022. 1. 5.
반응형

i guessed her to be able to solve the problem

나는 그녀가 문제를 해결할수있을거라 생각했습니다

 

i prepared for 2 years to take the test

나는 2년간 그 시험을 준비했습니다.

 

i was studying Chinese and other things

나는 중국어와 다른 것들을 공부하고 있었다.

 

i hate fattey food.

나는 살찌는 음식들을 싫어한다.

 

i needed to get things done at work right away

나는 일을 당장 끝내야 했다.

 

i believed he will be able to figure it out

난 그가 해결할수 있을 거라고 믿었어

 

i going to America to get a job

나는 미국가서 일을 구할것이다.

 

 

i don't have a plan, but i want to go someplace nice

나는 계획은없는데 좋은 곳을 가고싶다.

 

it's very embarrassing

매우 당황스럽다.

 

i just moved into this office three months ago

나는 3달전에 이 회사에 옮겼습니다.

 

it's truly intriguing

그것은 엄청 흥미롭다.

 

i have to address the issue

나는 문제를 해결해야한다

 

My girlfriend made a reservation for that concert.

내 여자친구가 콘서트를 예약하였습니다.

 

i have been working here for almost 3 years

나는 거의 3년동안 여기서 일하였습니다.

 

i have a lot of work to do.

나는 해야할일이 많습니다.

 

i will be attending concert

나는 콘서트에 갈것이다

 

반응형

댓글